You are currently viewing فرودگاه جدید استانبول و راه های دسترسی به آن

فرودگاه جدید استانبول و راه های دسترسی به آن

تعطیلی فرودگاه آتاتورک و انتقال پروازهابه فرودگاه جدید استانبول

همون طوری که احتمالا خیلی‌هاتون میدونید فرودگاه جدید استانبول تاسیس شده که درحال حاظر بزرگ‌ترین فرودگاه جهان هست.
فرودگاه آتاتورک از  ۱۸ فروردین به طور کامل تعطیل شده و پروازهای مسافریش به فرودگاه جدید منتقل میشه.
این فرودگاه خیلی از بخش‌های اصلی شهر دوره و هزینه تاکسیش فکر کنم سر به فلک میذاره.
اما تعداد زیادی تاکسی هم برای این فرودگاه درنظر گرفته شده.

اما خوشبختانه شهرداری استانبول خطوط ویژه‌ اتوبوس برای ۲۰ نقطه اصلی شهر درنظر گرفته، این اتوبوس‌ها که اسمشون Havaist ئه، ۴۶ نفره و فعلا حسابی نو و ترتمیز هستن
این اتوبوس ها قابلیت شارژ گوشی با یو اس بی دارن و همین طور اگر سیم کارت داشته باشید میتونید در طول سفر از اینترنت وای فای استفاده کنید.

این اتوبوس‌ها هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت بین این ۲۰ ایستگاه فعالیت میکنن
بیشتر نقاط اصلی شهر جزو این ۲۰ ایستگاه هستن مثل سلطان احمد، تاکسیم، کادیکوی، بشیکتاش، ساریر، پندیک و …

لیست این ۲۰ ایستگاه رو با مبلغ کرایه هرکدوم و مدت زمانی که رفتن بهشون طول میکشه در پایین براتون میذارم
حتما حواستون به زمان باشه چون این فرودگاه خیلی دوره و مثلا رفتن از میدون تاکسیم به اونجا حدود ۹۵ دقیقه طول میکشه، یا مثلا برای رفتن به Yenikapi ۱۱۰ دقیقه وقت لازم دارید. خلاصه مواظب باشید که پروازهاتونو از دست ندید.
چون ۳ ساعت قبل پرواز هم بهتره که در فرودگاه حاظر باشید.
هزینه سوار شدن رو هم فقط با استانبول کارت میتونید پرداخت کنید و مبلغ نقدی قبول نمیکنن. هم‌چنین ساعات حرکت این اتوبوس‌ها از فرودگاه‌ به ایستگاه‌ها و و برعکس رو براتون لینک میکنم که مطمئنا به دردتون میخوره.
  •  

www.hava.ist

 

 

چطور از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

فرودگاه جدید استانبول در سال گذشته افتتاح شد و از ۷ آوریل ۲۰۱۹ رسما به فرودگاه اصلی بین المللی استانبول تبدیل و تمام پروازها از فرودگاه آتاتورک به این فرودگاه منتقل شد. از این به بعد اگر بلیط هواپیمای استانبول را خریداری کنید در این فرودگاه عظیم و مدرن و مجهز از هواپیما پیاده خواهید شد. همچنین اکثر تورهای استانبول نیز به مقصد فرودگاه جدید استانبول خواهند بود. از آن جا که این فرودگاه تازه افتتاح شده و با مرکز شهر فاصله دارد در این مطلب می خواهیم راه های دسترسی به شهر و گزینه های حمل و نقل فرودگاه جدید استانبول را به شما معرفی کنیم.

راهنمای کلی در سفر به استانبول

کمی لیر همراهتان داشته باشید

 اگرچه توصیه می شود که در سفر به ترکیه و استانبول پولتان را به صورت یورو یا دلار همراه داشته باشید. اما برای حمل و نقل عمومی و دسترسی از فرودگاه به هتل به کمی لیر نیاز دارید. اگر لیر ندارید می توانید از صرافی های داخل فرودگاه مبلغ کمی از پولتان را به لیر تبدیل کنید. اگر هم کارت اعتباری بین المللی دارید می توانید از طریق دستگاه های خودپرداز موجود در فرودگاه کمی پول دریافت کنید. اگر با اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی می خواهید به شهر برسید که حتما کمی پول خرد و اسکناسهای ۱۰،۲۰ یا ۵۰ لیری همراه داشته باشید.

استانبول کارت بخرید

 یکی دیگر از نکات کاربردی در سفر به استانبول تهیه و خرید استانبول کارت از همان فرودگاه است. اگر قصد دارید که در طول سفر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید پس حتما به استانبول کارت نیاز خواهید داشت. این کارت را به قیمت مشخصی می خرید و بعد هرچقدر که خواستید آن را شارژ می کنید. با استفاده از استانبول کارت می توانید یا هزینه ای ارزان تر و راحت تر سوار متروف اتوبوس و کشتی و … شوید.

آدرس هتلتان را روی کاغذ همراه داشته باشید

قبل از آن که به استانبول و فرودگاه جدید استانبول برسید مطمئن شوید که آدرس و شماره تلفن را روی یک تکه کاغذ نوشته و همراه دارید. استانبول شهری بسیار بزرگ است و هتل های کوچک و بزرگ فراوانی دارد که گاهی اسامی مشابه ای دارند. بنابراین برای این که گم نشوید و بهتر بتوانید هتلتان را پیدا کنید آدرس آن را به صورت مکتوب همراه داشته باشید. با نشان دادن آدرس به راننده تاکسی یا مردم می توانید از گم شدن در شهر پیشگیری کنید.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه جدید استانبول

اتوبوس های فرودگاه جدید استانبول

“هاوا ایست” نام سرویس اتوبوس شاتل فرودگاهی است که مسافران را از فرودگاه جدید استانبول سوار می کند و به مقاصد مختلف شهر می رساند.

IST 19 اگر مقصدتان مرکز شهر و میدان تکسیم است کافی است سوار خط شماره

شوید که روی آن نوشته: «فرودگاه جدید استانبول-بشیکتاش-تقسیم» و آخرین ایستگاه پیاده شوید که روبروی هتل Point hotel و نزدیک میدان تقسیم خواهید بود. از آن جا می توانید تا هتلتان پیاده بروید یا اگر لازم است سوار تاکسی شوید.

برای دسترسی به محله سلطان احمد، بشیکتاش یا ینیکاپی هم سوار اتوبوس هایی شوید که آخرین مقصدشان (نوشته شده روی اتوبوس) به ترتیب سلطان احمد، بشیکتاش و ینیکاپی است.

با استفاده از این اتوبوس می توانید در مدت زمان ۷۰ دقیقه با بیشتر (در صورت ترافیک) به مرکز شهر و مقصد برسید. کرایه اتوبوس در حال حاضر ۱۸ لیر به ازای هر فرد بزرگسال است. خوشبختانه این اتوبوس ها مجهز به مانیتور، اینترنت وای فای و یو اس بی برای شارژ کردن موبایل هستند.

برای اطلاع از ساعت دقیق و زمانبندی حرکت اتوبوس ها و اطلاعات بیشتر می توانید به سایت havaist مراجعه کنید.

Leave a Reply